Monday 12 November 2012

Vabadus, armastus

Vabadus, armastus

Vabadus, armastus
need on mu igatsus.
Elu ohverdan ma
sinu eest armastus,
ohverdan armu ma
sinu eest vabadus.

Sandor Petofi


Viimaks ometi on käes see aeg, kui saan olla iseendaga. Mitte kuskile ei ole vaja kiirustada, midagi ei ole otseselt vaja tehagi. Lihtsalt olen.

Hakkasin eile öösel lugema raamatut "35 päeva". Autoriks Béla Lipták. Pärast juba poolteist nädalat tagasi toimunud Ungari filmiõhtul vaadatud filmi "Szabadság, szerelem" ("Vabadus, armastus") on 1956. aasta revolutsioon saatnud mind igal sammul. Film oli tehtud ülestõusu 50. aastapäevaks. Olin pärast filmi nagu nuiaga pähe saanud. See, mis toimus Ungaris veidi rohkem kui kuu ajaga, oli uskumatu. Praegu lugemisjärgus olev raamat on heaks täienduseks nähtule. Ma ei tunne, et peaksin oma siinseid üleskirjutisi, mis kõik säilitavad endas omal moel ilu, kuidagi filmi ja raamatu sisuga tasakaalust välja lööma, kuid paratamatult on tegu väga väärtusliku linateosega ning huvitava kirjatükiga.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...